Leczenie migreny botoksem

Pozbądź się bólów migrenowych

Leczenie migreny botoksem

Zastrzyki z botoksu mogą zapewnić trwałą ulgę u pacjentów z przewlekłymi migrenowymi bólami głowy. Należy jednak pamiętać, że w niektórych przypadkach leczenie iniekcyjne może nie przynieść pożądanych rezultatów lub ulga w bólu może nie być trwała.

Kluczowe informacje o zabiegu

• Zastrzyki stosowane w leczeniu migreny są tego samego rodzaju, co te stosowane przez chirurgów estetycznych i dermatologów w celu zminimalizowania zmarszczek na twarzy.
  • Licencjonowani lekarze leczą migreny poprzez wstrzykiwanie toksyny botulinowej w wiele obszarów wokół głowy i szyi.
  • Zabiegi są zatwierdzone dla wybranych osób w wieku 18 lat i starszych.
  • Zmniejszenie częstotliwości migren może nastąpić nawet po czterech lub więcej tygodniach od zabiegu i może być konieczne wykonanie więcej niż jednego zestawu zastrzyków.

Definicja chronicznej migreny

• 15 lub więcej dni z bólem głowy w miesiącu
  • Każdy ból głowy trwa 4 godziny lub dłużej
  • Co najmniej połowa dni z bólem głowy jest związana z migreną
Problem migren jest tak poważny i powszechny, że istnieją nawet organizacje zajmującej się wyłącznie bólem głowy. Według Polskiego Towarzystwa Bólów Głowy i Międzynarodowego Stowarzyszenia Bólów Głowy leczenie toksyną botulinową uznane jest za najskuteczniejszy sposób leczenia migreny przewlekłej. Leczenie to ma wyższą skuteczność do stosowanych dotychczas leków profilaktycznych, nie wspominając nawet o najczęściej stosowanej próbie przeleżenie tych stanów. Leczenie jest skuteczne nawet u 80% chorych.

Jak zastrzyki z toksyny botulinowej pomagają w leczeniu migreny?

Naukowcy wyjaśniają, że lek przerywa szlak przekazywania bólu między mózgiem (ośrodkowym układem nerwowym) a nerwami rozciągającymi się od rdzenia kręgowego. Podczas migreny organizm uwalnia substancje zwane neuroprzekaźnikami i cząsteczki związane z bólem. Toksyna botulinowa zakłóca przekazywanie tych substancji, zwykle w miejscu, w którym spotykają się nerwy i mięśnie. Naukowcy uważają, że po wstrzyknięciu leku do mięśni twarzy, głowy i szyi, jest on wchłaniany przez nerwy i zakłóca neuroprzekaźnictwo związane z bólem.

Leczenie migreny za pomocą zastrzyków – czego się spodziewać?

Za pomocą bardzo małej igły specjalista wstrzykuje toksynę botulinową w drobne mięśnie pod skórą w różnych obszarach twarzy, głowy i szyi.

Zastrzyki mogą być wykonywane w czoło, skronie oraz tył głowy i szyi. Czasami specjalista wstrzykuje zastrzyki w obszary zwane „punktami spustowymi”, z których pochodzi ból głowy.
Może minąć kilka tygodni i wiele zabiegów, zanim zaczniesz odczuwać ulgę w migrenach. Niektórzy pacjenci stwierdzają, że mogą przerwać zastrzyki bez powrotu częstych migren. Inni potrzebują regularnych zabiegów, aby utrzymać migreny pod kontrolą.

Jakie jest ryzyko stosowania zastrzyków w leczeniu migreny?

Zastrzyków z toksyny botulinowej powinny unikać kobiety w ciąży i matki karmiące, a także osoby z alergią na białka mleka krowiego.

Zasadniczo należy unikać wstrzyknięć botoksu u pacjentów z infekcją ogólnoustrojową lub infekcją skóry w miejscu wkłucia, zaburzeniami krzepnięcia lub koagulopatią oraz alergią na toksynę botulinową.
Botoks jest ogólnie przeciwwskazany u pacjentów z istniejącymi wcześniej zaburzeniami nerwowo-mięśniowymi (obwodowe neuropatie ruchowe, stwardnienie zanikowe boczne, miastenia gravis lub zespół Lamberta-Eatona). Pacjenci z zaburzeniami nerwowo-mięśniowymi mogą być narażeni na zwiększone ryzyko wystąpienia klinicznie istotnych skutków, w tym ciężkiej dysfagii i zaburzeń oddychania po podaniu terapeutycznych dawek botoksu.

Zarejestruj się na wizytę u nas

Rejestracja czynna
Pn-Wt, Czw-Pt 8:00-20:00 Śr 14:00-20:00